KAWIARNIA MOŻLIWOŚCI - POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI

Poczucie własnej wartości (samoocena) jest bazą, na podstawie której tworzysz pozytywny stosunek do własnej osoby. Dlatego też, wszystkie ważne aspekty Twojego życia kształtują ją. Relacje z innymi, wygląd, rodzina i wychowanie, praca, doświadczenia życiowe mogą powodować, że Twoja samoocena nie jest satysfakcjonująca. Nic nie szkodzi, możesz ją sam zbudować!

Jeśli:

  • masz poczucie, że nie radzisz sobie w różnych sytuacjach,
  • obawiasz się tego, co myślą o Tobie inni,
  • trudno wyrażać Ci własne zdanie,
  • czujesz się mniej wartościowy,
  • często myślisz, że mogłaś/eś zrobić coś inaczej.

A chciał(a)byś:

  • poczuć się lepiej ze sobą,
  • otwarcie wyrażać swoje zdanie,
  • lepiej radzić sobie w stresujących sytuacjach,
  • bardziej poznać siebie i swoje mocne strony,
  • czuć się dobrze, z tym, kim jestem

...ten warsztat jest właśnie dla Ciebie!

Prowadzącą tej grupy jest mgr Daria Michalczyk.

Pierwsze spotkanie grupy odbędzie się 16.11.2013r. od godziny 10:00

Drugie spotkanie grupy odbędzie się 23.11.2013r. od godziny 10:00

Trzecie spotkanie grupy odbędzie się 30.11.2013r. od godziny 10:00

Szkolenia odbywają się w sali numer 29 na pierwszym piętrze Rektoratu UŚ (Katowice, ul. Bankowa 12)

Artykuł

Nie bój się! – Jak pokonać lęk, krok po kroku (ćwiczenia) cz. 2

By Sordyl Justyna / 30 November, 2013

"Im większe w człowieku wewnętrzne rozbicie, poczucie własnej słabości, niepewności i lęk, tym większa tęsknota za czymś, co go z powrotem scali, da pewność i wiarę w siebie.

Artykuł

Nie bój się! – Jak pokonać lęk, krok po kroku (ćwiczenia) cz. 1

By Sordyl Justyna / 30 November, 2013

„Odwaga nie polega na braku lęku, Ale na umiejętności działania mimo niego.” M. Juchnik W poniższym artykule znajdziesz kilka ćwiczeń, dzięki którym będziesz mógł przepracować swoje obawy.

Artykuł

Program rozwojowy - Poczucie własnej wartości cz. II

By mgr Daria Michalczyk / 27 November, 2013

Asertywność Asertywność to pewien sposób funkcjonowania Ważne słowa kluczowe: pewność siebie (autentyczna), poczucie własnej wartości i godności, szacunek dla siebie i innych, realizacja własnych potrzeb i praw bez naruszania godności innych, szc

Artykuł

Program rozwojowy - Poczucie własnej wartości cz. I

By mgr Daria Michalczyk / 27 November, 2013

Zaniżone poczucie własnej wartości dość często towarzyszy każdemu z nas. Zwykle wraz z nim doskwiera nam smutek, brak pewności siebie i poczucie winy. Charakterystyczne jest również to, że niekorzystnie przedstawiamy swoją osobę w porównaniach społecznych, jesteśmy wrażliwi na krytykę, czujemy się bezwartościowi i często stawiamy sobie nierealistyczne cele do osiągnięcia. Długotrwale utrzymujący się niski poziom poczucia własnej wartości wraz z powyższymi zmiennymi może przyczynić się do rozwoju stanów depresyjnych, a także znacząco wpłynąć na nasze funkcjonowanie psychospołeczne. Jak budować i podnieść poczucie własnej wartości? Co zrobić, by nasza samoocena była adekwatna i stabilna w czasie?

Artykuł

Między zdrową troską o siebie a narcyzmem w związku

24 November, 2013

Związki międzyludzkie – w szczególności te bliskie - to to od wieków ogromne pole dociekań teoretycznych. Trudno wniknąć w istotę miłości, szczególnie, że nie możemy dokładnie określić, czym ona jest. Poeci znacznie lepiej niż psychologowie opisują subiektywne doznania związane z miłością. My zatrzymajmy się nad tym, co w znacznej mierze tworzy intymny świat pary – sposób odnoszenia się do siebie, stopień ujawnienia siebie, dbanie o zaspokajanie własnych potrzeb. Niniejsza praca ma na celu określenie, gdzie we wzajemnej relacji dwojga zaczyna się patologiczna regulacja własnej wartości jednej ze stron, czyli to co określamy mianem narcyzmu.

Artykuł

Trening budowania pozytywnej samooceny

By Marek Grajcar / 9 November, 2013

Czy zdarzyło Ci się kiedyś dostać propozycję wykonania bardzo ambitnego zadania? Czy to udział w projekcie badawczym, czy wystąpienie na konferencji albo czy szef zapytał cię, czy chcesz zaangażować się w nowy projekt? Po chwili czujesz się wspaniale, bo wiesz, że cię doceniono. Ale zaraz potem przychodzi myśl, że nie podołasz zadaniu, że się do tego nie nadajesz. W końcu odmawiasz i wycofujesz się. Idąc tym tropem, można pomyśleć, że Twoim celem nie jest osiągnięcie sukcesu, ale uniknięcie porażki. Jak uwolnić się od jarzma zaniżonej samooceny?

Pomoc psychologiczna

Studenci i Doktoranci Uniwersytetu Śląskiego mogą korzystać z bezpłatnego wsparcia psychologicznego i poradnictwa w Centrum Obsługi Studenta.

Skontaktuj się ze specjalistami w następujących obszarach:

W celu ustalenia terminu indywidualnej konsultacji psychologicznej prosimy o kontakt drogą elektroniczną lub telefonicznie.