• Opublikowane 27 Październik, 2013

Jak przygotować się odpowiednio do sezonu snowboardowo-narciarskiego?

W naszym kraju trwa „złota polska jesień”, więc jest to najwyższy czas, aby zaplanować zimowe wyjazdy na deskę lub narty.

Jeżeli już zaplanujemy sobie nasze wymarzone ferie zimowe, to kolejnym etapem jest sprawa przygotowania kondycyjnego pod taki wyjazd, aby ten czas spędzony na stoku był przyjemny, pełen świetnych zjazdów i udanych skoków.

Jeżeli wybieracie się w Alpy lub inne wysokie góry, musicie być przygotowani na to, że Wasz organizm na wysokościach, do których nie jest przyzwyczajony, będzie się szybciej męczył, a co za tym idzie, Wasza sprawność musi być jeszcze lepsza. Aby wzmocnić swoją kondycję, zalecamy na początku biegi lub rower, które świetnie wpływają na naszą wytrzymałość. Jeżeli pogoda dopisuje, to staramy się jak najwięcej aktywności przeprowadzać na świeżym powietrzu. Żeby nasz trening był kompleksowy, oprócz biegania i rowerów, zalecamy zajęcia przygotowawcze w różnych formach sportowych jak: fitness, siłownia, pływanie, crossfit. Podczas zajęć należy wzmacniać partie mięśniowe, które są narażone najbardziej na przeciążenia jak mięśnie nóg, brzucha czy pleców, ale zalecamy wzmacnianie wszystkich partii mięśniowych. Pamiętajcie również o rozciąganiu podczas każdego treningu. Im nasze mięśnie będą lepiej rozciągnięte, tym ich regeneracja jest szybsza, są bardziej wytrzymałe na przeciążenia, a wynikłe urazy z uprawiania sportu szybciej się goją.

Jeżeli już poprawimy naszą ogólną sprawność fizyczną, możemy skupić się treningu ukierunkowanym pod konkretne cele, które chcemy osiągnąć podczas wyjazdu zimowego. Jeżeli jesteśmy nastawieni na ewolucje freestylowe jak: skoki, jazda po przeszkodach w snowparku lub mieście, czy skoki poza trasami i jazdę freeridową, zalecamy trening akrobatyczny, skoki na trampolinie i ćwiczenia równoważne. W tym celu polecamy różnego rodzaju przyrządy jak gyroboard i trickboard, które poprawiają koordynację, równowagę i pozytywnie wpływają na nasz ogólny rozwój mięśniowy. Okres przygotowań powinien trwać około 8 tygodni. Pamiętajcie o tym, że zaczynając przygotowania, nie możecie być nastawieni na maksymalne obciążenia treningowe, ponieważ to może wpłynąć na zbyt duże przemęczenie, zakwaszenie organizmu i zwiększy ryzyko kontuzji. Obciążenie treningowe musi wzrastać wprost proporcjonalnie do naszego podnoszenia sprawności ogólnej. Podczas przygotowań, warto skorzystać z odnowy biologicznej jak sauna, jacuzzi czy masaże, które wpłyną pozytywnie na regenerację naszych mięśni. Jeżeli już jesteście w pełni formy, jesteście w górach, to pamiętajcie o odpowiedniej rozgrzewce przed każdą jazdą oraz rozciąganiem po udanym dniu spędzonym na stoku.

Jeżeli ktoś z Was jest zainteresowany treningami przygotowującymi do sezonu, zapraszamy na zajęcia na AWF w Katowicach, w poniedziałki i czwartki o godzinie 20: 30 przy ulicy Raciborskiej. Podczas zajęć trenujemy na trampolinie, przyrządach równoważnych i podnosimy umiejętności akrobatyczne.

Jak już wiecie, co należy zrobić by być gotowym na pierwszy śnieg, to czas najwyższy wybrać wymarzony wyjazd. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą, w której znajdziecie obozy studenckie, połączone z koncertami, imprezami i profesjonalnym szkoleniem na każdym poziomie zaawansowania zarówno na nartach jak i desce. Podczas naszych wyjazdów możesz korzystać z centrum testowego i codziennie testować narty i deski najlepszych firm z branży oraz brać udział w warsztatach freestylowych. 

Pełna oferta dostępną na naszej stronie http://www.ehschool.pl/index.php/wyjazdy.html

Życzymy śnieżnej i udanej zimy!!!

autor: EHschool
http://www.ehschool.pl/


Pomoc psychologiczna

Studenci i Doktoranci Uniwersytetu Śląskiego mogą korzystać z bezpłatnego wsparcia psychologicznego i poradnictwa w Centrum Obsługi Studenta.

Skontaktuj się ze specjalistami w następujących obszarach:

W celu ustalenia terminu indywidualnej konsultacji psychologicznej prosimy o kontakt drogą elektroniczną lub telefonicznie.