Babeczki orkiszowo-pszenne z nadzieniem jabłkowym

Dzisiaj chciałabym zaproponować Wam pomysł na pyszne babeczki, w trochę zdrowszej wersji.  Większość z nas uwielbia słodycze, część czuje się winna, jeżeli pozwala sobie na chwilę słodkości, dlatego proponuję Wam miłą odmianę, dzięki której mam nadzieję, poczujecie, że pomimo, iż zjedliście coś słodkiego, wybraliście alternatywną wersję, która jest nieco zdrowsza od oryginału. Nie jest to wersja nisko kaloryczna, ale bardziej wartościowa  dla naszego organizmu. Babeczki można  zrobić ze składników, które macie w domu. Zdrowsza wersja będzie zawierała mniej cukru białego i tłuszczu w postaci margaryny, a będzie w niej więcej błonnika oraz tłuszcz roślinny.

Przepis poniżej to jedna z możliwości, którą możecie urozmaicić, w sposób dowolny. Zamiast jabłek można użyć owoców sezonowych, np. truskawek, malin, jagód itp. Możecie również do środka dorzucić migdały, rodzynki, orzechy i inne ulubione bakalie, czy suszone owoce.

BABECZKI ORKISZOWO-PSZENNE Z NADZIENIEM JABŁKOWYM

Składniki na babeczki:

  • Szklanka mąki pszennej
  • Szklanka mąki orkiszowej
  • Pół szklanki cukru/ można zamienić na miód
  • 2 jajka
  • Sok z jednej pomarańczy
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 100 ml oleju roślinnego (najlepiej winogronowego, ale może też być słonecznikowy)

Składniki na jabłka:

  • 2 średnie jabłka
  • 2 do 3 łyżek miodu
  • 2 łyżki wody

Rozgrzewamy piekarnik do 200 stopni.

Przygotowanie:

Myjemy i obieramy cienko jabłka, kroimy na mniejsze kawałki, wrzucamy do garnuszka, dodajemy miód i wodę. Dusimy około 10 minut, aż jabłuszka będą miękkie pod pokrywką mieszając od czasu do czasu, aby nie przywarły do dna, po czym czekamy aż wystygną.

 

Żółtka oddzielamy od białek i dodajemy do nich większość cukru lub miodu, a także cukier waniliowy, ubijamy. Dodajemy olej i sok z 1 pomarańczy, miksujemy.

Białka ubijamy w osobnym naczyniu z resztą cukru, który dodajemy w połowie ubijania.

W kolejnym naczyniu mieszamy mąki (orkiszową możemy przesiać), proszek do pieczenia.

Łączymy wszystkie składniki. Najpierw dodajemy mąkę do masy z jajek, mieszamy ręcznie, po czym dodajemy białka i delikatnie łączymy składniki mieszając od spodu, aby ciasto było puszyste.

Układamy papilotki na blasze do pieczenia posypanej mąką, aby babeczki nie spaliły się od spodu.

Do każdej papilotki nakładamy łyżkę ciasta, następnie na górę nakładamy jabłka.

 

Pieczemy 15-20 minut w temperaturze 180 stopni. Najlepiej podczas pieczenia sprawdzać patyczkiem czy babeczki są gotowe, ponieważ nie każdy piekarnik reaguje tak samo.

Smacznego! ;-)

Dobre rady:

  • - jeżeli masa na babeczki będzie zbyt gęsta możecie dodać trochę mleka, nie przejmujcie się jednak jeżeli będzie gęsta, bo właśnie taka powinna być
  • - jeżeli zauważycie grudki w masie podczas łączenia składników, nie przejmujcie się. W babeczkach właśnie o to chodzi, dzięki ręcznemu łączeniu składników masa stanie się pulchna, a babeczki wyrosną idealnie
  • - nie lubicie babeczek bez polewy? Możecie szybko i łatwo zrobić krem na babeczki. Zmiksujcie połowę serka naturalnego homogenizowanego z mniej niż połową soku z jednej cytryny i 2 łyżkami miodu, po zmiksowaniu nałóżcie na babeczki
  • - nie jesteście przekonani do orkiszu? Możecie dodać go mniej, a więcej  mąki pszennej  lub odwrotnie, możecie również zrobić babeczki tylko z mąki orkiszowej, zadbajcie jednak, aby proporcje były prawidłowe.

 

Kontakt e-mail: ann.ski@op.pl Strona internetowa: https://www.facebook.com/Namaar-Oriental Kierunek i rok studiów: absolwentka pedagogiki zdrowia, Uniwersytet Śląski w Katowicach Kursy i szkolenia: Instruktor zajęć grupowych fitness Instruktor Indoor Walking Kurs Jumping Fitness Szkolenie OM Fascia in Movement Certyfikowany kurs u Karima Nagi „Musicality for dancers” Zainteresowania: Zdrowie w aspektach biologicznym, psychologicznym i społecznym; medycyna naturalna; zdrowy styl życia; aktywność fizyczna; fitness; taniec arabski; ciało w perspektywie społecznej; zaburzenia odżywiania; otyłość; life-coaching; gotowanie; bushcraft; opencasching; wspinaczka górska. Doświadczenie:  Instruktorka zajęć grupowych fitness w Fitness Factory Chorzów Instruktorka zajęć grupowych fitness i tańca orientalnego Strefa Fitness Tychy Instruktorka zajęć grupowych fitness w Gym el Toro Sosnowiec Udział w projektach tj. (...)


Pomoc psychologiczna

Studenci i Doktoranci Uniwersytetu Śląskiego mogą korzystać z bezpłatnego wsparcia psychologicznego i poradnictwa w Centrum Obsługi Studenta.

Skontaktuj się ze specjalistami w następujących obszarach:

W celu ustalenia terminu indywidualnej konsultacji psychologicznej prosimy o kontakt drogą elektroniczną lub telefonicznie.